3. Aproxemanzia ta l’Ibón de Bucuesa

Migalánchel Martin meditando junto a una cascada de agua. Migalánchel Martin calitrando chundo a un saldo d\'augua

Migalánchel Martín meditando junto a una cascada de agua. Migalánchel Martín calitrando chundo a un saldo d'augua

M. Martín y M. Pérez pretan a petenar sapendo que a pista con barana tien más de 7 kms. y que ixa esfugata estra lis ferá balurar más agún o camín que ban a esnabesar; a lo menos parix que l´orache a lo punto lo maitín ye pro plazible, ni fridor, ni caloraza.

Migalánchel Martin delante de las vacas. Migalánchel Martin debán d'as bacas

Migalánchel Martín delante de las vacas. Migalánchel Martín debán d'as bacas

Por a cursa se i ban aturando a minchar bel poqué, fan afotos, s´agoyan con o paisache – berdenco y zanzero por un regular – ascuitan a remor d´o río bizín y alufran tamién bellas buardas. Muita paz, quedez y tranquilidá por tot. Asinas rematan os 7 kms. de pista, biyendo uns caballos muito pinchos que minchan agundán yerba tierneta y unas bacas discansando, de seguras que dimpués d´aber minchau.

Una de las bonitas cascadas del principio del rio Aurin. Uno d'os politos saldos d'augua d\'o prenzipio d\'o r�o Aur�n

Una de las bonitas cascadas del principio del río Aurín. Uno d'os politos saldos d'augua d'o prenzipio d'o río Aurín

Son pasatas cualques oras dende qu´escomenzón a petenar y agora, que ya lis pesan as garras una miaja, ye cuan enzetan una costera ent´a dreita d´un sallén clamau ” o salto o churrón ” por una endrezera chunto ta os más y más amanatos, politos y lumerosos saldos d´augua d´o naxedero de l´Aurín. Agundans buxos y floretas lis arredolan, ye un puasto pro plazible ta fer bels afoticos.

Circo Güerrio, encima está el ibón de Bucuesa. Ziércol Güerrio, entalto ye l\'ibón de Bucuasa

Circo Güerrio, encima está el ibón de Bucuesa. Ziércol Güerrio, entalto ye l'ibón de Bucuasa

Continando lo camín, en una planera, os tocayos se leban una estreta gran en biyer unas bacas jopando cara ta els, con intinzions furicaderas a´l paizer. Bien lis se bale d´un candal que ibié chunto lo río, en do s´amagan en primeras, zerrigüeltiando dimpués a planera ta continar o camín a una prudén longaria de bel zentenal de mts. d´ixos furos animals.

¡Qué flores más bonitas! Siempreviva. Qué flors más majizas! Siamprebiba

¡Qué flores más bonitas! Siempreviva. Qué flors más majizas! Siamprebiba

Continan a puyada pasando por as canals y cuan plegan en o fundo d´un ziércol clamato “Güerrio ” i paran cuenta en 3 custions: – l´orache ye apiorando más y más, con muitos boirons feriosos, más que más enta par de l´ibón (naxedero de l´Aurín) – no se i beye marcato lo camín ta ra zaguera y ripeda puyata – se son sentindo pro afamenquius. Asinas que deziden de i pretar a chintar, pa enzetar a tornada antis con antis, pos lis se ye fendo tardi, l´orache ye dandaloso y o camín ta l´ibón, sinesistén.

(O 17-5-2009 un d’os Zerrigüeltaires, Migalánchel Pérez, y l’amigo d’os dos, Alfredo Barberán, rematan ista nabesata plegando ta l’ Ibón de Bucuesa en una escorsa ateserata por “Montañeros de Aragón”. As afotos i-son á ro cabo d’iste capetulo).

Flores, agua, piedra, hierba. Flors, augua, piatra, yerba

Flores, agua, piedra, hierba. Flors, augua, piatra, yerba

En plegar de nuabas t´a pista se´n i escunzan con un pastor con qui pillan güen capazo, li comentan entre atras cosas a estreta con as bacas y o pastor lis diz que de seguras yeran aguardando que lis puyasen sal y creyeban que la trayeban els.

¡Qué dos cascadicas de agua! Qué dos saldez d\'augua!

¡Qué dos cascadicas de agua! Qué dos saldez d'augua!

China-chana ban ritornando por a pista enta Acumuer, por ixos 7 kms. que lis se fan sinfinibles. En Acumuer pillan l´auto y tornan ta Samianigo. Prexinan que si por bel casual a l´atro´l diya fese güen orache, poderban prebar de puyar ent´a Peña Uruel.

Afotos d’a escorsa ta l’Ibón de Bucuasa l’añata 2009.

El camino es  por la canal de la izquierda. por la nieve, pero se subió por las rocas, más a la izquierda.

El camino al Ibón desde el Circo Güerrio es por la canal de la izquierda, por la nieve, pero se subió por las rocas, más a la izquierda. O camín ta l'Ibón dende o Zierco Güerrio ye por a canal d'a cucha, por a nieu, pero su puyó por as rochas, más a ra cucha.

Vista hacia abajo desde el camino improvisado al Ibón.

Vista hacia abajo desde el camino improvisado y escarpado al Ibón. Ambiesta ent'abaxo dende ro ferioso camín de combalache ta l'Ibón.

Alfredo Barberán de camino al Ibón.

Alfredo Barberán de camino al Ibón. Alfredo Barberán de camín ta l'Ibón.

Uno de los pasos complicados para llegar al Ibón.

Uno de los pasos complicados para llegar al Ibón. Una d'as pasatas periglosas ta plegar en l'Ibón.

El Ibón de Bucuesa casi enterrado por la nieve. Al fondo el Valle de Tena.

El Ibón de Bucuesa casi no se ve por la abundante nieve, al fondo el Valle de Tena. L'Ibón de Bucuasa cuasi no se beye por a muntonera de nieu, enta ro fundo ra Bal de Tena.

Miguel Ángel Pérez y Alfredo Barberán en el Ibón de Bucuesa.

Miguel Ángel Pérez y Alfredo Barberán en el Ibón de Bucuesa. Migalánchel Pérez y Alfredo Barberán en l'Ibón de Bucuasa.

La mayoría de los integrantes que realizaron la excursión completa al Ibón de Bucuesa organizada por Montañeros de Aragón .

La mayoría de los integrantes que realizaron la excursión completa al Ibón de Bucuesa organizada por "Montañeros de Aragón" . Cuasi tot os entegrans que fazión a escorsa de raso ta l'Ibón de Bucuasa ateserata por "Montañeros de Aragón".

Anuncios